Виховна робота
Основні напрямки виховної роботи
Олешківського професійного ліцею
на 2023-2024 навчальний рік
Загальноліцейні заходи з виховної роботи на 2023-2024 навчальний рік.
2024 РІК. ПАМ’ЯТНІ ДАТИ І ЮВІЛЕЇ |
|
|
1000 років із часу утворення Чернігівського князівства. 450 років із часу видання у Львові «Апостола» - першої друкованої книги в Україні. 100 років із часу заснування «Українського Радіо» - запуску у Харкові першої в Україні радіостанції. 1000 років із часу народження Ізяслава Ярославича Великого князя Київського, сина Ярослава Мудрого. 400 років із часу народження Марусі Чурай, поетки, народної співачки. 250 – ті роковини із часу руйнування російською імперською армією Запорізької Січі. |
Січень |
9 січня 100 років із дня народження Сергія Параджанова, кінорежисера. «Уламки спогадів про Сергія Паранджанова…» 10 січня 90 років із дня народження Леоніда Кравчука, Президента України, політичного та державного діяча, Героя України. Леонід Кравчук. Про перші кроки незалежності. 22 січня - День Соборності та Свободи України. «Ми – українці! Й Україна в нас одна!. «Схід – Захід разом». 27 січня – Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту. «Не згасне пам’яті свіча», «Голокост – світова катастрофа ХХ століття». 29 січня – День пам’яті героїв Крут. «Коли ми вмирали нам дзвони не грали». |
Лютий |
3 лютого – 160 років із дня народження Володимира Самійленка, поета, драматурга, публіциста, перекладача. « В цю сумну добу невірства…» 4 лютого – 100 років від дня народження Дарії Гусяк, політичної діячки, діячки ОУН, зв’язкової Головнокомандувача УПА Романа Шухевича, борчині за незалежність України у ХХ столітті. «Вона з покоління нескорених…» 13 лютого – 150 років від дня народження Олександра Щербини, вченого, філолога, тифлолога, філософа, психолога, педагога, засновника тифлопедагогічної науки. «Сторінками біографії великого вченого…» 20 лютого – День Героїв Небесної Сотні. «Гідності хай промінь не згасає!», «Україна – територія гідності і свободи», «Небесна сотня: Герої не вмирають». |
Березень |
4 березня – 75 років від дня народження Володимира Івасюка, композитора, поета, основоположника української естрадної музики, Героя України. «Не згаси вогонь холодом долонь!»… 9 березня – 210 років із дня народження Тараса Шевченка, поета, прозаїка, художника, етнографа, громадського діяча, однієї з центральних постатей національної культури. «Борітеся – поборете…» 17 березня – 150 років від дня народження Августина Волошина, президента Карпатської України, державного, політичного, церковного та культурного діяча, священника, педагога, журналіста, видавця, Героя України, репресованого, борця за незалежність України ХХ столітті. Великі Українці. Історія і факти! |
Квітень |
26 квітня – міжнародний день пам’яті Чорнобиля; міжнародний день пам’яті жертв радіаційний аварій і катастроф (Міжнародний день пам’яті про чорнобильську катастрофу). «Чорнобиль не має минулого часу», «Чорнобиль – трагедія, подвиг, пам'ять, «Чорнобильська трагедія – одвічний слід на Україні». |
Травень |
8 травня – День Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні. День пам’яті та примирення в Україні. «Пам'ять серця. Пам'ять сивини. Пам'ять тих, хто не прийшов з війни». «Не згасити пам’яті вогонь. 18 травня – День скорботи і пам’яті жертв депортації кримськотатарського народу. «Кримські татари та українці. Пліч – о – пліч у боротьбі за право на Батьківщину», «Запали вогник на шляху повернення». 20 травня – 180 років із дня народження Миколи Мурашка, художника, графіка, історика мистецтва. «Микола Мурашко – великий художник і педагог. Історія його таланту. 19 травня – День пам’яті жертв політичних репресій. «Трагічні сторінки історії України», «Розстріляне відродження- знищення культурної еліти України». 24 травня – День слов’янської писемності і культури. «Мандрівка стежками слов’янської писемності та культури», «Слов’янська культура: історія і сучасність», «Витоки слов’янської писемності». |
Червень |
6 червня. Онлайн перегляд документального фільму “Перша жінка лікарка Софія Окуневська- Морачевська”. Захід до160 років із дня народження Софії Окуневської- Морачевської , першої жінки-лікарки в Австро-Угорщині, укладачки словника української медичної термінології, громадської діячки, учасниці феміністичного руху в Західній Україні. 12 червня. “Майже сто років магії” віртуальна лекція до100 років із часу заснування першої радіостанції в Україні |
Майбутнє України – за поколінням, що сьогодні в навчальних закладах опановує життя, якість якого залежить від рівня розвитку життєвої компетентності.
Виховна система - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. Під час навчання відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності.
Пріоритетним у виховній роботі ліцею є:
- реалізація особистісно-орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
- створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок залучення молоді до національної та світової культури;
- збереження морального та фізичного здоров'я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.
Метою виховної роботи є створення організаційно-функціональної структури процесу виховання для розвитку життєвої компетентності особистості через формування ключових компетентностей різних сфер життєдіяльності особистості (виховання гуманної, порядної, всебічно розвиненої особистості, формування чіткої громадської позиції; розуміння своєї ролі в суспільстві; формування морально-етичної, художньо-естетичної, правової та екологічної культури; формування фізичної досконалості, зміцнення здоров'я), формування в учнів системи наукових знань про природу, людину, суспільство, почуття національної самосвідомості готовності до професійного самовизначення.
Сучасні учні вимагають сучасних підходів до організації виховної роботи. Тому такими популярними стали тренінги, дебати та інші інтерактивні форми роботи.
Загальні виховні завдання:
- формування національної свідомості;
- формування високої духовності особистості;
- утвердження на національному ґрунті принципів загальнолюдської моралі;
- виховання основ естетичної культури і розвиток художніх здібностей;
- виховання трудової активності;
- забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей та молоді;
- формування правової культури;
- виховання екологічної культури.
Найважливішим принципом навчання є принцип гуманізму, відповідно до якого людині як вищій цінності суспільства надаються сприятливі умови для всебічного розвитку особистості.
Школа сприяє досягненню гармонії в поєднані інтересів особи, суспільства і держави.
Зміст, організація, форми і методи виховної роботи в ліцеї підпорядковуються реальному визнанню особистості учня як головної мети на формування у школярів громадянської, зрілості – системи дійового ставлення особистості до Батьківщини, суспільства, держави, природи, колективу до праці, до самого себе.
Ідеалом виховання є гармонійно розвинена свідома людина, що наділена глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними й патріотичними почуттями, є носієм кращих надбань національної та світової культури, здатна до саморозвитку і самовдосконалення.
Система виховних завдань, через які конкретизується мета національного виховання:
1) забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, інтересів;
2) формування національної свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
3) виховання правової культури: поваги до Конституції, державної символіки,знання та дотримання законів;
4) забезпечення духовної єдності поколінь ,виховні поваги до батьків, старших, історії рідного народу;
5) виховання духовної культури;
6) утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, милосердя, патріотизму, доброти та інших;
7) забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорона і зміцнення їх фізичного, психічного та духовного розвитку.
Реалізація основних завдань і принципів виховання в нашому ліцеї здійснюється, як і у всій національній системі освіти, у таких пріоритетних напрямках:
1. Екологічне виховання
2. Військово-патріотичне виховання
3. Художньо-естетичне виховання
4. Формування здорового способу життя
5. Моральне виховання
6. Превентивне виховання
7. Громадянське виховання
8. Правове виховання
Останнім часом велику увагу в світі і в нашій країні приділяють організації діяльності щодо захисту прав та інтересів дітей
Конвенція ООН про права дитини вказує на те, що кожна дитина в усьому світі має право жити, рости і бути захищеною від усіх форм насилля.
Насильство над дітьми - це глобальне проблема, яке стала очевидною лише протягом останніх двадцяти років. Насильство над дітьми ставить під загрозу глобальний розвиток людства. Коли діти стають свідками або жертвами емоційного, сексуального чи фізичного насилля, це завдає шкоди їх здоров'ю, добробуту та майбутньому. Проблема насильства стосується не лише для окремих дітей або сімей, а є загрозою сталому розвитку суспільства в цілому.
Принцип запобігання та реагування на насилля, жорстоке поводження та експлуатацію дітей має бути ключовим у організації освітнього процесу закладів освіти.
Дані по Україні свідчать, що проблема насилля над дітьми лишається значною мірою недооціненою в країні. Деякі форми домашнього насильства приймаються як соціальна норма. Згідно зі звітом ЮНІСЕФ 2018 року, 42% батьків вважають, що емоційне насилля є допустимим задля навчання. Частка тих, хто допускає застосування фізичної сили до дитини у якості дисциплінарної міри, становить 14%. ЮНІСЕФ захищає права та інтереси дітей в 190 країнах світу, щоб перевести ці зобов'язання у практичні дії, прикладаючи особливі зусилля для досягнення найбільш вразливих дітей у всьому світі.
Завдання освітян робити все, аби сучасні діти могли навчатися без страху і насилля, отримувати ціннісні життєві навички, які відповідають світу що змінюється.
Важливо ознайомитись!
- Методичний посібник "Нотатки класного керівника ПТНЗ"
- Семінар-практикум "Конфліктні ситуації «Вчитель -учень» і шляхи їх вирішення"
- Попередня
- Наступна >>