Навчально-методична робота

metodist Babenko S I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бабенко Світлана Іванівна

методист Олешківського професійного ліцею

Методична діяльність є специфічним різновидом освітньо-управлінської діяльності. Сучасне розуміння сутності професійної діяльності методиста (як взаємодії педагогічної, управлінської та інноваційної складових) у професійно-технічному навчальному закладі виходить далеко за межі суто організаційної методичної роботи і сягає творчого, науково-методичного та дослідницького рівня.

Відомий соціолог В.Т. Солодков писав: «Суспільство в одній особі має справу з унікальним спеціалістом. Він одночасно виступає в декількох ролях: збирає «кванти» інформації, збагачуючи соціальний інститут освіти… Виконує роль ученого систематика-аналітика. Є вчителем учителів».

Однак методист не лише залучає нові знання з метою професійного розвитку педагога, а й проводить дослідження щодо здобуття таких знань з метою піднесення ефективності навчально-виховного процесу в цілому. В останньому випадку методична робота стає науково-методичною.

Метою методичної роботи є науково-методичне забезпечення завдань концепції навчального закладу, що реалізується через постійне удосконалення навчально-виховного процесу, задоволення освітніх потреб викладачів, створення умов щодо їхнього фахового функціонування та особистістної самореалізації, оволодіння ними сучасним змістом і технологіями навчання і виховання, методами наукового аналізу власної педагогічної діяльності, засобами вирішення педагогічних задач, спрямованих на розвиток особистості учня, його соціалізації.

Одним із провідних призначень методичної роботи є підвищення кваліфікації викладачів, тобто створення гнучкої системи динамічного задоволення професійних потреб педагогічних працівників.

ОСНОВНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ МЕТОДИСТА ОЛЕШКІВСЬКОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЛІЦЕЮ

(планування, організація, контроль, звітність, впровадження)

Планування:

• перспективного плану методичної роботи в ліцеї;

• щорічного та місячного плану роботи методиста;

• графіку підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

• роботи школи молодого викладача;

• роботи школи педагогічної майстерності;

• роботи школи передового педагогічного досвіду;

• графіку відкритих занять;

• графіку відвідування занять педагогічних працівників.

Участь у плануванні:

• роботи навчального закладу;

• роботи методичних комісій;

• виховної роботи;

• роботи педради.

Організація:

• роботи з підвищення кваліфікації викладачів;

• науково-методичної роботи викладачів;

• узагальнення і популяризації перспективного педагогічного досвіду;

• атестації викладачів;

• участі викладачів в науково-практичних конференціях;

• відкритих занять.

Контроль за:

• виконанням плану-графіка: атестації викладачів, взаємовідвідування навчальних занять викладачами, проведення відкритих занять, стажування та КПК та ін.;

• веденням навчально-методичної документації;

• проведенням консультацій та додаткових занять;

• діяльністю методичних комісії.

Звітність:

• щорічний звіт про методичну роботу.

Впровадження:

• нових педагогічних технологій в навчальний процес.

Створення:

• нової методичної документації;

• зразків нової навчально-методичної документації.

 

Основні напрями роботи методичного кабінету на 2024-2025 навчальний рік 

1. Підвищення професійної компетентності педагогів 

  • Проведення семінарів, тренінгів та вебінарів для розвитку педагогічних навичок та знань у різних предметних галузях.
  • Оновлення знань щодо освітніх стандартів та інноваційних технологій навчання.
  • Індивідуальні консультації для педагогів з метою розвитку їхніх професійних якостей.

2. Інтеграція цифрових технологій в освітній процес 

  • Впровадження нових цифрових інструментів для проведення уроків та управління навчальним процесом.
  • Підтримка в розробці електронних ресурсів для дистанційного навчання.
  • Навчання педагогів цифровій грамотності та використанню новітніх програмних засобів.

3. Методичний супровід інноваційних педагогічних технологій 

  • Сприяння впровадженню новітніх методик, таких як STEM, STEAM, проєктне навчання, гейміфікація.
  • Створення та обмін методичними матеріалами щодо інклюзивної освіти та підтримки учнів із особливими потребами.

4. Підтримка і розвиток педагогічної творчості 

  • Проведення конкурсів, виставок та майстер-класів для педагогів з метою демонстрації кращих освітніх практик.
  • Формування творчих груп для розробки інноваційних освітніх проектів.

5. Аналіз і моніторинг якості освіти 

  • Збір та аналіз результатів навчальних досягнень учнів для покращення якості освіти.
  • Організація вивчення та обміну досвідом між педагогами на основі новітніх досліджень у галузі освіти.

6. Формування цінностей та виховання учнів 

  • Підтримка впровадження виховних програм на основі національно-патріотичного, морального та етичного виховання.
  • Організація заходів для формування у здобувачів освіти соціальних та громадянських компетенцій.

7. Робота з молодими педагогами 

  • Створення системи наставництва для молодих учителів.
  • Допомога у формуванні їхньої професійної ідентичності та адаптації до освітнього середовища.

8. Взаємодія з батьками та громадськістю 

  • Організація інформаційно-просвітницьких заходів для батьків щодо підтримки дітей у навчальному процесі.
  • Залучення громадських організацій та представників місцевої влади до спільної роботи над покращенням умов навчання.